dilluns, 18 de juny del 2012

84. Les condicions del crèdit bancari


Com que sempre estic despotricant de la demagògia d'altra gent, potser que expliqui amb més detall per què crec que la situació de la vinyeta és real i possible abans no me n'acusi ningú a mi.

Ens acaben d'oferir una línia de crèdit per valor de 100.000 milions d'euros. A qui? Directament als bancs? No, al govern espanyol (o sigui al nostre representant legal, o sigui a nosaltres) i ell haurà de fer els préstecs als bancs. Si es fa servir tot, el seu deute augmentarà d'un dia a l'altre en un 10% del PIB. Això comportarà un augment de l'interès del bo hispà que s'intentarà cobrir amb un augment d'impostos. Aquest augment d'impostos malmetrà l'economia, reduint l'activitat econòmica, i escanyarà encara més les empreses i els ciutadans. Això comportarà que una part més important d'aquests no podrà pagar les seves hipoteques als bancs i per tant... els bancs s'acabaran quedant amb els immobles dels que no tenien prou diners per a tornar el préstec que ells mateixos havien fet als bancs.

Per flipar.

-Res, una formalitat. Que si els diners del préstec no poden ser retornats en compensació ens quedarem amb el teu habitatge.
-Em pensava que era jo qui te'l concedia a tu.
-Tu signa, que jo ja sé el que em dic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca'ns a Google+