dimarts, 13 de novembre del 2012

129. Models d'estat



Ara sortirà algun economista dient que és fals que Suècia funcioni o algun quinzemer dient el mateix de Singapur. El cert és que per antagònics que siguin tots dos models ho fan i qui digui el contrari menteix. Només cal mirar els seus índexs econòmics i socials. Tots dos tenen els seus problemes, però a Catalunya estem pitjor que en els dos llocs i la raó és que el sistema que tenim nosaltres sí que no funciona.

Hi ha qui s'oposa a la independència si abans no s'aclareix quin model d'estat tindrem, si un com el de Suècia o un com el de Singapur. És una petició d'aclariment sense sentit. En la independència seguíem sent una democràcia i per tant el model l'escollirien els votants amb el seu vot i podria ser que segons el moment anés canviant d'un tipus a un altre segons així ho votés lliurement la gent.

La gràcia està en què amb la independència els votants podrien votar el model. Ara no podem. Ara tenim el que no funciona.

SUÈCIA
-Jo pago molts impostos, PERÒ A CANVI l'estat em proveeix de molts i bons serveis.
FUNCIONA
SINGAPUR
-A mi l'estat em proveeix de pocs serveis, PERÒ A CANVI pago pocs impostos.
FUNCIONA
CATALUNYA
-Jo pago molts impostos i l'estat em proveeix de pocs serveis, PERÒ A CANVI sóc espanyola.
-Ei, t'agafo el meu 40%.
NO FUNCIONA i se sent estúpida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca'ns a Google+