dimarts, 8 d’abril del 2014

402. Monarquia moderna


Ahir em can fer una crítica constructiva que deia, i cito literalment, "dónes per sabudes moltes referències que els més polititzats reconeixerem però de vegades es fa complicat fer-ne difusió fora d'aquests cercles perquè no ho entendran del tot". És possible, doncs, que amb la tira d'avui l'hagi ben cagada, en aquest aspecte. Només per a assegurar-me'n diré que la primera vinyeta fa referència al famós enfrontament del vectigal i la segona a una notícia de fa tres dies.

Mai no he contrastat si és cert, ni sabria com fer-ho, però l'Idelfonso Falcones deia que el jurament que rebia el rei de la Corona d'Aragó a Barcelona era "Nosaltres, que som tan bons com vós, jurem a vostra mercè, que no és millor que nosaltres, que us acceptem com a rei i senyor sobirà, sempre que respecteu les nostres i llibertats i lleis; si no, no".

Ens volen fer creure que el Rei d'Espanya és un primus inter pares. I no.

SEGLE XV
-Entesos, Joan Fiveller. He entès que, per molt rei que sigui, no estic per sobre la llei i per tant la compliré. Igual que qualsevol dels meus vassalls.
SEGLE XXI
-Aforats.

2 comentaris:

  1. Vaja, ahir havia de marxar amb moltíssima pressa i no vaig tenir temps de repassar la redacció del que vaig escriure, que ara veig que és lamentable.
    El que em vaig deixar d'esmentar és que per exemple en la vinyeta anterior posar l'any al costat de cada una ho hauria fet més entenedor pel "públic general".

    ResponElimina
  2. Com et deia, em sembla que les meves limitacions van generar una sensació oposada: https://twitter.com/Gargotejant/status/453226840573095936 :p

    ResponElimina

Cerca'ns a Google+