dijous, 23 de maig de 2013

245. Criteris pedagògics

Doncs encara que pugui costar de creure, l'administració actua amb criteris pedagògics: reforça les matèries en les que la mainada pot tenir més problemes, i no pas al revés, com demana el nacionalisme espanyol, saltant-se qualsevol lògica pedagògica. A no ser que la lògica i finalitat sigui evitar que els nens aprenguin, és clar.


EL QUE FA ARA L'ADMINISTRACIÓ
-Quin percentatge teniu aquí de catalanoparlants?
-Un 80% llarg, però la resta també fa servir majoritàriament el català com a llengua d'ús social a l'escola.
-No crec que en aquestes condicions existeixi una immersió social del castellà. Potser hauríeu de fer més hores de castellà i participar en el sistema d'intercanvi amb escoles basques per a forçar-los a parlar en castellà durant una temporada. Ja sap que la immersió és el millor sistema per a acabar dominant les llengües que són menys a l'abast.
EL QUE ELS NACIONALISTES ESPANYOLS VOLEN QUE FACI
-Quin percentatge teniu aquí de catalanoparlants?
-Menys del 5%, però el parlen poc, perquè la llengua social entre ells és en castellà. Si no fos per l'escola, la majoria no tindrien pràcticament contacte amb el català.
-Ja veig.
-Doncs en aquest cas caldrà pensar en el seu bé i reduir les hores de classe de la llengua que tenen més difícil per a aprendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Cerca'ns a Google+