dimarts, 28 de maig del 2013

248. La festa d'Espanya


Podria haver maquillat l'escena i els números, per a fer-ho passar per una gran idea meva, però la veritat seguiria sent que el guió original l'hauria tret d'aquest article del 2004 d'en Xavier Sala i Martin. 9 anys després, segueixen insistint en la mateixa manera esbiaixada de presentar la informació, en l'intent de confondre'ns. No estic segur que m'hagi quedat més clar de com ho deia ell, per tant fareu bé de llegir-vos l'article si us han quedat dubtes.

Només espero que no em posi cap denúncia per una qüestió de drets d'autor :p

-Què? T'ha agradat la festa?
-Eh... vols dir que jo no tenia menys menjar que la resta?
-Au, no et queixis que jo hi he posat 110 mentre que tu només 100.
-Ara que treus el tema... havíem dit que ja ho trobaríem... Quant ha sobrat i m'has de tornar?
-No res. Com que som més rics que els altres, els hem hagut de subvencionar. Tots dos hem pagat 40 de lloguer i la resta s'ha gastat en menjar. 
-Però la festa era a casa teva...
-I?
-Que si tu t'has quedat 80 de lloguer a la pràctica ve a dir que jo he pagat 100 i tu només 30...
-ET DIC QUE JO HE PAGAT MÉS QUE TU!

I AIXÍ ÉS COM ES CALCULEN LES FAMOSES BALANCES PEL MÈTODE DE CÀRREGA-BENEFICI SEGONS LES QUALS MADRID TÉ MÉS DÈFICIT FISCAL QUE CATALUNYA

2 comentaris:

  1. Els teus dibuixos són de 2013 i es basen en un article de 2004, el qual parla d'un estudi d'Antoni Castells que fa referència al periode 1991-1994 i que calcula el dèficit fiscal de dues maneres. Has posat un enllaç a l'article, però el Xavier Sala només diu el noms dels autors dels estudis i res més. M'agradaria veure aquests estudis, només això.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per què ha sonat com si la pregunta fos acusadora?

      Estudis com aquest se n'han fet diversos (malgrat la negativa del govern central a qui sap per què publicar directament les dades) i els percentatges sempre surten constantment iguals al llarg dels anys. Per mi, més prova que el que va presentar en Mas-Colell enguany era cert és que els altres, en comptes de presentar diferents dades, el que fan és donar importància a altres interpretacions infumables, com la portada de l'ABC de la setmana passada. És la metàfora la que és antiga, no la diferència entre els dos sistemes d'interpretació de dades.

      Elimina

Cerca'ns a Google+